۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر:

برنامه «هر زندانی یک مهارت» در بوشهر اجرا می‌شود

برنامه «هر زندانی یک مهارت» در بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر - مدیر کل زندان ها و اقداملات تامینی و تربیتی استان بوشهر از تلاش برای توانمندسازی زندانیان بوشهر خبر داد و گفت: برنامه«هر زندانی یک مهارت» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم طباطبایی مهر ظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برنامه «هر زندانی یک مهارت» باید در سطح زندان های استان بوشهر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود بهتر آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می آورد.

طباطبائی مهر افزود: در راستای اجرای سیاست های اصلاحی و تربیتی  سازمان و توانمند سازی زندانیان، در شش ماه اول سال جاری در زندان‌های استان بوشهر تعداد ۵۷۰ نفر از مددجویان در دوره‌های حرفه آموزی فنی و حرفه ای  شرکت و دانش مهارتی را فرا گرفتند.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بوشهر تصریح کرد: اجرای دوره‌های مهارت آموزی در زندان‌ها نقش بسزایی در کاهش آسیب در دوران حبس و  انتخاب مسیر اشتغال مددجویان در دوران پس از حبس دارد.

وی اضافه کرد: همواره تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی مناسب و انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن ایجاد تنوع در دوره‌ها، شرایط لازم  برای حضور تمامی مددجویان در کلاس‌های حرفه آموزی را فراهم کنیم.

طباطبائی مهر با تاکید بر توسعه زمینه‌های همکاری و ارتقای سطح کیفی و کمی کلاس‌های مهارت آموزی زندانیان، افزود: بدون تردید حرفه آموزی و اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری مددجو است، به همین دلیل در ایام تحمل کیفر در زندان زندانی فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانائی خود پیدا می‌کند که کسب مهارت و متعاقبا کار کردن زندانی وی را از خطرات بیکاری، تن‌پروری و بروز آسیب‌ها اجتماعی رها می‌کند.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بوشهر با اشاره به اینکه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می شود، گفت: داشتن مهارت در  زندانی ضمن توانمندسازی وی کمک می‌کند تا زندانیان پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

کد خبر 4769318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha